mandag den 18. marts 2013

Slut for nu!


18/3 - Så er det slut med min praktik på Dronning Ingrids hospitalet. Det har været en rigtig lærerig oplevelse hvor jeg har fået et godt indblik i den grønlandske kultur og især i deres madkultur.
Hvor jeg rigtig gerne ville have dem til at skulle have mere grønt til hovedmåltiderne har jeg klart måtte erkende at det bare ikke bliver spist - og man kan jo altså ikke tvinge det i dem.

Grønland som det gerne må se ud igen - nu tak! :)
De sidste dage heroppe har budt på tøvejr og regnvejr. Så meget af den ellers så dejlige sne ligger nu som kæmpe vandpytter og om natten fryser vandet til is og laver et isglat lag vej over vejene. - Så her er meget glat, og jeg bevæger mig meget langsomt når jeg er ude! Og Grønland er blevet grøn! - Men jeg kunne nu bedre lide den hvid :/ ..

I morgen kommer min mor og min søster til Grønland for at være sammen med mig den sidste uge inden vi tager hjem til Danmark sammen. Så går turen et smut til Kangerlussuaq for at prøve at køre hundeslæde, hvilket man desværre ikke kan i Nuuk. Derudover er planerne også en tur på ski - så lidt sne snart kunne være rigtig rart - og forhåbentlig fjeldvandring hvis det lige holder op med at være så glat!
Så det glæder jeg mig til - og så må nok hellere komme hjem og få gjort klar til at der skal bo to ekstra personer hos mig ;) .. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar