tirsdag den 12. februar 2013

Endelig ankommet!


5/2 - Så er jeg endelig ankommet til Nuuk! Turen startede ved 5-tiden om morgenen, hvor Sorø-tøserne kørte mig til lufthavnen og sørgede for, at jeg kom med det rigtige fly, og i ordentlig tid - tak Charlotte ;) .. Da vi landede i Kangerlussuaq  blev jeg desværre mødt med informationen om, at mit fly videre til Nuuk var udsat på ubestemt tid. Så de næste 10 timer sad jeg og ventede, i den mindste lufthavn jeg nogensinde har set (indtil jeg kom til Nuuk). Ved 20-tiden aflyste de så mit fly, og jeg blev derfor indlogeret på et hotel (læs: skodagtigt vandrehjems lignende sted). 
Udsigten fra flyet til Indlandsisen
Bussen som kom og hentede os i lufthavnen - fuldstændig uden elektronik!!
Dagen efter kom jeg heldigvis med et fly tidligt, og jeg landede i Nuuk ved 11-tiden om formiddagen. Her blev jeg hentet og fik vist hvor jeg skulle bo, og derefter kørte de mig hen til hospitalet. Her fik jeg hilst på Anette (min praktikvært) samt det meste af køkkenpersonalet. Vi fik aftalt en masse praktiske ting, og hun gav mig en rundvisning i køkkenet. Da hun endelig var færdig med at fylde mit hoved med informationer som der slet ikke var plads til på det tidspunkt, gik jeg ned i byen for at finde et sted med internet!

Efter at have fået meddelt folk at nu var jeg endelig kommet herop fandt jeg en bus for at tage hjem. Da jeg sad i bussen slog det mig at jeg ikke kunne huske hvilket nummer jeg skulle stå af ved. Så jeg prøvede at stå af der hvor jeg synes at kunne genkende noget - men det var ikke det rigtige sted. Så jeg måtte ud og spørge tilfældigt forbipasserende om vej. Det endte med at blive lidt af en oplevelse! For i stedet at få vist vejen hjem til mig af en grønlandsk mand som meget ihærdigt sagde ”kom, kom”, så endte jeg med at få vist vejen hjem til ham! - ”Og så kunne jeg jo altid kigge forbi”.
Til sidst lykkedes det mig dog at finde noget jeg kunne genkende, og jeg fandt hjem. Her var mine to roommates, som også er i praktik på Dronning Ingrids hospitalet, kommet hjem, og vi fik hilst på hinanden, og lært hinanden lidt at kende. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar